Wat zijn de openingstijden van de kassa?

De kassa is geopend op zaterdag tussen 14.00 en 16.00 uur, en één uur voor aanvang van alle voorstellingen (behalve bij het POPcafé en The Battle of the Bands).

Kan ik online kaartjes kopen?

Jazeker! Dit is de meest handige methode omdat de theaterkassa beperkte openingstijden kent.

Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen in de week, eenvoudig, veilig  en snel kaarten bestellen via deze website. Na aankoop ontvang je van ons een e-Ticket via de mail. Deze kun je uitgeprint meenemen of aanbieden op je mobiele telefoon. 

LET OP:
  • Laat een geldig emailadres achter bij je registratie. Je e-Tickets komen anders niet bij je aan. ​​​​​​Kaartjes niet ontvangen? Check je spam-/reclamefolder!

Ik wil mailen met de kassa. Kan dat?

Wij zijn het beste per email bereikbaar. Stuur je vraag of bericht naar onze kassa .
Wij doen ons best de email binnen twee werkdagen te beantwoorden. 
Let op:
Kaartreservering per email is NIET mogelijk, behalve voor een rolstoelplaats!
(zie 'Hoe reserveer ik een rolstoelplaats?')

Ik wil bellen met de kassa. Kan dat?

Wij zijn telefonisch bereikbaar (070-3871168) op zaterdag tussen 14.00 en 16.00 uur, en één uur voor aanvang van alle voorstellingen. Er is geen mogelijkheid een voicemail in te spreken.

Hoe reserveer ik een rolstoelplaats?

Vul onderaan deze pagina het formulier 'Reserveren van rolstoeltickets' in.
Als je dit formulier niet gebruikt, kunnen wij je geen plek garanderen.
Let op:
Twee (of meer) kaartjes kopen waarvan één rolstoel? Vermeldt dit dan duidelijk. Anders kun je waarschijnlijk niet naast de persoon in de rolstoel zitten.

Ik wil mijn gekochte kaart retourneren. Kan dat?

Geretourneerde tickets worden door Theater Ludens niet terugbetaald.
Tickets die al in je bezit zijn kunnen uiterlijk tot 24 uur voor de voorstelling geretourneerd worden. De waarde van de tickets (minus €2,00 administratiekosten per ticket) worden vervolgens in je digitale tegoed gezet. Dit digitale tegoed is gekoppeld aan je Ludens-account.
Heb je geen Ludens-account?
Via ‘Bestel tickets’ kun je een account aanmaken. Geef een geldig e-mailadres op; hier worden je tickets immers heen gestuurd!
Heb je wel een Ludens-account maar ben je je wachtwoord kwijt?
Vraag gewoon je wachtwoord op (wachtwoord vergeten) en maak een nieuw wachtwoord aan.
Hoe lang is het bedrag geldig?
Het tegoed kan vervolgens tot 12 maanden worden gebruikt om tickets voor een andere voorstelling aan te schaffen. Na 12 maanden vervalt het tegoed.
Hoe retourneer ik mijn tickets?
Dit kan op twee manieren:
1. Aan de theaterkassa (zie openingstijden van de kassa)
2. Via de email: stuur hiervoor een mailtje naar kassa@theaterludens.nl onder vermelding van de volgende gegevens: naam, postcode en woonplaats én het transactienummer (dit staat vermeldt op je ticket). Onze kassamedewerkers zorgen er dan voor dat de kaartwaarde (minus de kosten) in je digitale tegoed terecht komt. In geval van een verzoek per email kan daar een paar dagen overheen gaan.
Hoe gebruik ik mijn digitale tegoed?
Bij het boeken van tickets voor een voorstelling doorloop je het hele bestelproces. In het betaalscherm kun je vervolgens je digitale tegoed selecteren. Kom je geld tekort? Dan wordt voor het resterende bedrag direct de link naar iDeal gemaakt.
 

Welke kortingspassen kan ik gebruiken?

De volgende kortingspassen zijn van toepassing:

  • CJP en DenHaagPas: €1,50 korting. (Informatie over de DenHaagPas vind je hier).
  • Ooievaarspas: 50% korting (alleen via onze theaterkassa, nog niet online) 
  • Ledenpas van de Bibliotheek aan de Vliet: €1,00 korting p.p./per bibliotheekpas, alleen voor de gezamenlijke activiteiten van de Bibliotheek en Ludens, zoals lezingen en films.
Let op:
Indien je gebruikt maakt van een kortingspas verzoeken wij je deze pas te tonen bij onze gastvrouw-/heer, aan de zaal. Zonder geldige kortingspas kunnen wij je helaas geen korting verlenen. Het verschil moet dan worden bijbetaald. Vergeet daarom je kortingspas niet mee te nemen naar het theater.

De voorstelling is geannuleerd. Wat nu?

Als een voorstelling is geannuleerd (of verplaatst), brengen wij je zo spoedig mogelijk, per email, op de hoogte. 

Uit veiligheidsoverweging wordt het verschuldigde bedrag niet aan de kassabalie uitbetaald. Geldverrekening van tickets vindt altijd per bank plaats en duurt ongeveer 10 werkdagen. Bij annulering van een voorstelling betalen wij alleen de ticketwaarde terug. Dit is het bedrag dat op het ticket staat vermeld.
 

Reserveren van een rolstoeltickets

Maak gebruik van onderstaand contactformulier als je rolstoeltickets wilt reserveren. Als je geen contact met ons opneemt kunnen wij je geen plaats garanderen.